Bleach Wiki
Advertisement

'Gotei 13' (護 廷 十三 隊, Goteijūsantai, kelimenin tam anlamıyla "13 koruma filosu", "" Latin versiyonunda "13 Mahkeme Muhafız Filosu" olarak adlandırılır) Shinigami mezunlarının Akademi mezunlarının çoğunluğu ve Soul Society ordusunun üç ana kolundan biri entegre edildi. Bazı durumlarda, kendi liderleri ve özel işlevleri ile on üç bölüme ayrılmıştır. Gotei 13, 46 Odası, Ruh Topluluğunun yasama ve yargı organı tarafından dikte edilen tüm yasalara uyar ve Seireitei soylu aileleri veya diğer ikisi hakkında yargı yetkisi yoktur. askeri ajanslar, Özel Kuvvetler ve Kidō Bölümü. Gotei 13'ün sembolü, bölümlerin her birine karşılık gelen sayının, Kaptan üniformasının arkasına ve genel merkezinin cephesine yazıldığı bir eşkenar dörtgen. Her Bölümün bir uzmanlığı vardır.

Hiyerarşi

Diğer ordularda olduğu gibi, Gotei 13'te de bir güç hiyerarşisi vardır. Bölümlerin her birinde, farklı memurların işgal ettiği 20'ye kadar pozisyon vardır, geri kalanı sıradan Shinigami üyeleridir. Gotei 13 içinde, işlevlerin ve gücün azalan düzeninde bulunan pozisyonlar aşağıdaki gibidir.

Genel Komutan

'Genel Komutan' (総 隊長, sōtaichō ), Gotei 13'ün lideri ve aynı zamanda pozisyonunun "eşitler arasında bir ilk" olduğu anlamına gelen 1. Bölgenin Kaptanıdır. Buna rağmen, Genel Komutan 46 Ev'in emirlerinin tek alıcısıdır ve bunları diğer Kaptanlarla periyodik toplantılarda bölümlerin geri kalanına dağıtmaktan sorumludur. Bu başlığın şu andaki taşıyıcısı Shunsui Kyōraku. Bu unvanın önceki hamili, ölümüne kadar Shigekuni Yamamoto-Genryūsai idi.

Kaptan

'Kaptan' (隊長, taichō ) Gotei 13'ün on üç bölümünün birinin başıdır. Bu bölümlerin her birinin 200 ila 500 asker içerdiği görülmektedir.

Kaptanlar, Zanpakutō, bankai nın tamamen kurtarılmasını gerçekleştirir. Bu onları en güçlü Shinigami yapar, çünkü Ruh Topluluğunun en önemli saldırı güçleri olan ezici bir farkla olmak üzere, güçleriyle on ile çarpabilirler. Buna ek olarak, kaptanlar bankai (kaptan yakın zaman önce değilse) tam potansiyellerine göre genellikle çok çalışılmış ve geliştirilmiştir. Kaptanların çoğu ayrıca Kidō veya Shunpo gibi diğer savaş disiplinlerinde geniş deneyime sahiptir ve Seireitei'nin tarihi ve organizasyonu hakkında çok bilgilidirler ve aynı zamanda büyük bir manaya sahiptirler. strateji. Tüm bu faktörler, kaptanlar ve geri kalan Shinigami'nin geri kalanı arasında uçsuz bucaksız bir güç farkı yaratır.

Bir pozisyon boş kaldığında, Gotei 13'ün kaptanı olmanın üç farklı yolu vardır:

  1. Bankai nin iki veya daha fazla kaptanın ve Komutan General'in önünde gösterilmesini gerektiren bir beceri testi (隊 首 試 験, taishushiken ) geçirin.
  2. Pozisyona en az altı kaptan ve diğer üç kişinin onayı ile tavsiye olun.
  3. Aynı bölümden 200 veya daha fazla tanığın önünde bir kaptanı yenin. Bu yöntem en sık rastlananıdır ve şu anki kaptanlar kuşağında sadece Kenpachi Zaraki bu şekilde olmuştur.

Soul Society Saga olaylarından önce, on üç kaptanın pozisyonu on bir erkek ve iki kadın tarafından dolduruldu. Ancak, şu anda 3., 5. ve 9. bölümlerin kaptanları Gotei 13'e ihanet etti ve pozisyonlarını boş bırakarak tehlikeli düşmanlar haline geldi. Her ne kadar Kayıp Ajan Efsanesi'nin sonunda bu mevkilerin önceki kaptanlar Rōjūrō Otoribashi, Shinji Hirako ve Kensei Muguruma tarafından işgal edildiği görülebilir.

Teğmen

Dosya:Subcapitanes Shinigami.jpg

Gotei 13 Teğmenleri

Bazen 'Alt-kaptan' 'veya' Yardımcı-kaptan 'olarak tercüme edilen' Teğmen '(中尉,' 'fukutaichō' '), her bölümün 2. Memurudur, sadece aşağıdadır Kaptandan.

Bir Teğmen'in fonksiyonları, günlük operasyonları denetlemek ve bazen yönlendirmekten sorumlu bölümün icra görevlisidir. Genellikle sadece Zanpakut'larının shikai geliştirebilirler, ancak hala d