FANDOM

Soul Society: Gotowość bojowa jest wydarzeniem, podczas którego kapitanowie i ich zastępcy Trzynastu Dworskich Oddziałów Obronnych przygotowują się na drugą napaść Wandenreich.

Prolog Edytuj

Po Upadku Seireitei wojska nieprzyjaciela wycofują się, zabierając ze sobą skradzione kapitanom Bankai, a pozostawiając gruzy. Dowódcy, których Bankai skradziono podczas walk, próbują opanować nowe techniki. W tym celu wszyscy oddają się ciężkim treningom. Podczas gdy oni trenują w Soul Society, kapitan 6. Oddziału Byakuya Kuchiki, wicekapitan 13. Oddziału Rukia Kuchiki, wicekapitan 6. Oddziału Renji Abarai oraz Przedstawiciel Shinigami Ichigo Kurosaki zostają zabrani przez Oddział Zerowy do Pałacu Króla Dusz.[1] Tam czeka ich leczenie oraz królewski trening.

Odbudowa, odnowa Edytuj

R538 Szkolenie

Szkolenie pod nadzorem nauczyciela

W dojo grupa Shinigamich pod okiem mistrza trenuje Zanjutsu. Drewniane miecze wznoszą się i opadają w akompaniamencie okrzyków. Nauczyciel woła, by skupili się na postawie. Rzuca, że z takimi ostrzami nie poszatkują żadnego Quincy. Jeden z ćwiczących zaczepia drugiego. Pyta go o sprawę z kapitanem Hitsugayą. Oblany potem żołnierz uważa, że nie ma o czym mówić. Stwierdza, że kapitan stracił swój Bankai, co oznacza jego koniec. Mówi, że nie wiadomo, co teraz stanie się z 10. Oddziałem. Instruktor nakazuje im ciszę. Niespodziewanie w wejściu staje młody kapitan Tōshirō Hitsugaya.[2]

R538 Trening Hitsugayi

Hitsugaya postanawia polegać na szermierce

Zaskoczony instruktor pyta dowódcę, co go tu sprowadza. Młodzieniec skłania głowę i oznajmia, że chciałby dołączyć do treningu pod okiem instruktora. Wyjaśnia, że teraz, kiedy skradziono jego Bankai i będzie zmuszony polegać na umiejętnościach fechtunku, musi zacząć od podstaw. Prosi, by kontynuowali zajęcia. Dwaj rozmawiający wcześniej Shinigami wymieniają zadowolone spojrzenia i wracają do ćwiczeń. Dołączając do grupy, Tōshirō w duchu stwierdza, że po walce z Aizenem włożył krew i łzy aby oszlifować swój Bankai, lecz został on zrabowany. Wie, że nie ma czasu na bezowocne czekanie na jego powrót. Postanawia przeć do przodu.[3]

R538 Spotkanie w lesie

W ustronnym miejscu

Gdzie indziej, w ustronnym miejscu w lesie wicekapitan 9. Oddziału Shūhei Hisagi pyta swego kapitana, dlaczego go tu zabrał. Noszący kapitańskie haori mężczyzna mówi mu, by uwolnił swój Bankai. Hisagi jest zdziwiony. Muguruma tłumaczy, że choć tym razem nie zagrabiono jego najsilniejszej techniki Zanpakutō, następnym razem może nie mieć tyle szczęścia. Wyjaśnia, że niebawem będą potrzebować więcej Shinigamich zdolnych do wyzwolenia pełnej siły miecza. Wtedy, koziołkując, z góry spada Mashiro Kuna.[4]

Na słowa Kenseia dziewczyna z uśmiechem przywdziewa maskę Hollowa. Kapitan 9. Oddziału ostrzega podwładnego, że w tej formie Mashiro jest bestią. Mówi, że uwolnienie Bankai jest jego jedyną szansą jeśli chce ocalić życie. Shuhei odpiera, że jest to zbyt szybkie. Krew tryska z jego ust, gdy Kuna zatapia pięść w jego brzuchu. Dziewczyna komentuje, że wicekapitan nie powinien odpowiadać tak superwicekapitanowi i pokazuje swą skrzącą się opaskę wicekapitańską.[5]

R538 Złość Hisagiego

Złość Shūheia Hisagiego

Muguruma nazywa podwładnego idiotą. Zdradza, że nie ma skrupułów przed odebraniem mu życia. Obrzucając go surowym spojrzeniem zdradza, że nie jest tak żałosny jak Tōsen. Chłopak z wytatuowanym na twarzy numerem „69” wyjawia, iż zawsze podziwiał i szanował kapitana Mugurumę. Ze złością mówi, że nie daje mu to jednak prawa do znieważania kapitana Tōsena. Kensei mierzy go wzrokiem.[6]

R538 Trening Iby

Trening wicekapitana Iby

Przed wejściem do tajemniczej, schowanej pośród wzgórz jaskini Tetsuzaemon Iba wykonuje serię ćwiczeń. Dolicza do tysiąca. Nagi tors wicekapitana 7. Oddziału jest mokry od potu. Iba zauważa, że kapitan Komamura jest już w grocie od jakiegoś czasu. Wewnątrz mieszkaniec jaskini pyta, kto idzie. Sajin Komamura wita swego pradziadka. W środku pieczary spoczywa stwór kolosalnych rozmiarów. Pokryta jasnym futrem, pozbawiona lewego ucha istota stwierdza, że Sajin ma czelność pokazywać mu swą twarz.[7]

R539 Prośba Komamury

Komamura prosi o sekretną umiejętność klanu

Pradziad pyta Sajina, czego tu szuka. Kapitan 7. Oddziału pada na kolana; wyjaśnia, że przybył tu, aby zgłębić sekretną technikę ich klanu. Psisko wybucha potężnym śmiechem, co odsłania kryjące się w jego paszczy ostre kły. Wypomina potomkowi, że pod hełmem krył znienawidzoną twarz, z którą się narodził. Komamura odpowiada, iż porzucił nakrycie głowy. Wyznaje, że przez ostatnie dekady świat począł się zmieniać. Wierzę, że świat, w którym nasz klan nie musi kryć się w cieniu, jest na wyciągnięcie dłoni ! – woła. Dodaje, że ów świat został teraz zagrożony.[8]

R539 Komamura i pradziad

Pradziad podnosi się

Stojący wysoko w hierarchii klanu stwór nakazuje mu zamilknąć. Zdradza, że świat nie zostanie zniszczony – zmienią się tylko rządzący. Głosi, że ich nacja bez względu na to, kto będzie władać, pozostanie w cieniu. Komamura oponuje; wierzy, że dla dobra przyszłych pokoleń muszą zmienić świat na lepsze. Nie odpuszcza. Wtedy bestia podnosi się na cztery łapy. Ostrzega Sajina, że jeśli zakłóci ich pokój, osobiście go zmiażdży. Rozpoczyna się walka.[9]

Po starciu pradziadek opowiada Sajinowi dzieje ich klanu. Zdradza też na czym polega technika Ludzkiej Metamorfozy. Podsuwa mu naczynie, by prawnuk złożył doń swe serce. Widząc jego przerażenie, mówi, że jest zobligowany do poświęcania życia dla Shinigamich. Kapitan Komamura mówi o tym, co zawdzięcza wszechkapitanowi Yamamoto. Woła, że musi pomścić Genryūsaia, który zginął z rąk Quincych. Wyrywa swe serce.[10]

R539 Podgląd Akona

Obraz z zamontowanej w biurze kamery

Badacze z Sekcji Rozwoju Technologii uprzątają gruzy. Akon, który z ręki Shaza Domino otrzymał poważne rany podczas pierwszej inwazji, powraca do laboratorium. Radosna z tego powodu Kuna pyta go o zdrowie. Obandażowany Akon odpowiada, że wciąż wszystko go boli, lecz nie może biernie leżeć w łóżku – to nie w jego stylu. Pyta o kapitana. W odpowiedzi słyszy, że po ataku Quincych szef zamknął się w swym pomieszczeniu razem z wicekapitan Nemu i od tamtej pory nie wyszedł ani razu.[11]

Zastępca kierownika spogląda na zamontowane pluskwy. Podchodzi do umieszczonej w kolumnie skrzynki i otwiera ją. Orzeka, iż dzieje się coś dziwnego, ponieważ choć kapitan jest w swym pokoju od ponad dwudziestu czterech godzin, pluskwy nadzorujące są nieaktywne. Dedukuje, iż zostały uszkodzone, a kapitan przeprowadza ukryty eksperyment i nie chce, by byli jego świadkami. Postanawia na własną rękę odkryć co dzieje się za zamkniętymi drzwiami. Gdy wciska przycisk, nad panelem powstaje ekran. Zdradza przejętej badaczce, że umieścił w pokoju kapitana swoją kamerę.[12]

R539 Eksperymenta

Eksperyment za zamkniętymi drzwiami

Niewyraźny obraz ukazuje Nemu i Mayuriego, pochylonych nad leżącym na stole obiekcie. Obiekt eksperymentu przypomina kształtem człowieka. Z głośników wydobywają się pojedyncze dźwięki. Możesz się ruszać ? – pyta Kurotsuchi. Oczy badaczki i Akona rozszerzają się z przerażenia. Chłopak z rożkami na czole pyta, co, u licha, tworzy kapitan.[13]

R539 Trening na szczycie góry

Trening na szczycie góry

W posiadłości rodziny Ōmaeda wicekapitan 2. Oddziału wyleguje się na ganku, gdy odnajduje go jego siostra, Mareyo. Marechiyo beszta ją za przerywanie jego drzemki. Wesoła dziewczynka chce się z nim pobawić, toteż robi zrozpaczoną minę słysząc odmowę. Dołącza do nich drugi syn rodziny Ōmaeda. Poprawiając okulary, Marejirōsaburō Ōmaeda proponuje Mareyo zajmującą książkę. Dziewczyna odmawia, ponieważ książki braciszka są zawsze przerażające. Marejirōsaburō oburza się i wytyka jej, że nie potrafi zrozumieć piękna jego literatury. Koniec końców siostra postanawia udać się na spacer oraz zgubić brata od książek. Gdy zostaje sam, patrząc w niebo, wicekapitan myśli o swojej kapitan. Stwierdza, że ostatecznie kapitan postanowiła nie zabierać go ze sobą. Gdzieś tam na wierzchołku samotnej skały w znoju ćwiczy Suì-Fēng.[14]

Przed drugą inwazją Wandenreich siły zbierał także kapitan 13. Oddziału. Ukitake przebywał w lesie poza Seireitei[15], gdzie przygotowywał się do rytuału Kamikake.[16]

Następstwa Edytuj

R546 Początek anihilacji

Początek drugiego najazdu

Z chwilą rozpoczęcia drugiego najazdu Wandenreich, ciemność obleka zapewniające Seireitei bezpieczeństwo Shakonmaku. Lodowe miasto Quincych zastępuje dwór Shinigamich. W SRT zdumiony Akon stwierdza, że Seireitei zniknęło. W osłupieniu pyta, jak mogło do tego dojść.[17] Shinigami na czele z wszechkapitanem Kyōraku dostrzegają zmianę. Po chwili znika też cały sprzęt badawczy SRT.[18] Kapitanowie konfrontują się z przeciwnikami. W walkach użyją nowych technik.

Odniesienia Edytuj

Nawigacja Edytuj