Bleach Wiki
Advertisement
Bleach Wiki

Płaszcz wyciszający Reiatsu ( (れい) (あつ) (かん) (ぜん) (しゃ) (だん) する (がい) (とう) , Reiatsu wo kanzen ni shadan suru Gaitō; dosłownie „Płaszcz zupełnie wyciszający Reiatsu”) jest wynalazkiem opracowanym przez Kisuke Uraharę, którzy pozwala noszącemu na skuteczne wyciszenie i ukrycie swojego Reiatsu.[1]

Przegląd[]

Płaszcz wyciszający Reiatsu składa się na długi, sięgający za kolana ciemny strój, okrywającą ramiona pelerynkę oraz kaptur. Jak sama nazwa wskazuje, jego podstawową funkcją jest wyciszenie Reiatsu noszącego, w taki sposób, aby stało się ono niewykrywalne dla niepożądanych. Jego siła i skuteczność zdają się być w stanie pozwolić stępić zmysły potężnych Shinigami, wprawnych we władaniu i wyczuwaniu energii nieprzyjaciela, takich jak Tessai Tsukabishi,[2] Isshin Shiba[3] czy Sōsuke Aizen.[4]

Dalsze prace nad strojem wykazały, iż przy użyciu Kidō, można nadać mu dodatkowo właściwości czyniące posiadacza niezauważalnym dla oka.[5]

Historia[]

Odwrócenie Wahadła[]

Kisuke używa płaszcza, aby w tajemnicy przed innymi wymknąć się pod osłoną nocy z baraków 12. Oddziału, a następnie wspomóc wydelegowaną przez Wszechkapitana Yamamoto grupę i uratować swoją wicekapitan, Hiyori Sarugaki.[2]

Płaszcz prawdopodobnie zostaje skonfiskowany w momencie, kiedy Urahara i Tsukabishi zostają postawieni przed sąd Najwyższej Komnaty 46.[6]

Dezercja Kapitana Shiby[]

W bliżej nieokreślonym momencie po tym, jak Kisuke Urahara, Tessai Tsukabishi i Yoruichi Shihōin znikają z Soul Society wraz ze zhollowfikowanymi kapitanami, Sōsuke Aizen rozpoczyna dogłębną analizę pozostawionego przez Uraharę stroju. Pozwala mu ona nie tylko na replikację niezwykłej odzieży, ale także nadanie jej dodatkowych właściwości.[7]

Kiedy Isshin Shiba ściera się z Whitem nad dachami budynków Karakury, Sōsuke i dwóch jego podkomendnych pojawia się na miejscu. Ubrani w płaszcze, pozostają niezauważeni przez Kapitana Shibę, co z kolei pozwala im na zaatakowanie go z ukrycia.[3]

Znani użytkownicy[]

Odniesienia[]

  1. Manga Bleach; Rozdział -101, strona 18
  2. 2,0 2,1 2,2 Manga Bleach; Rozdział -101, strony 17-18
  3. 3,0 3,1 3,2 Manga Bleach; Rozdział 531, strona 17
  4. Manga Bleach; Rozdział -99, strona 21
  6. Manga Bleach; Rozdział -97, strony 4-6
  8. 8,0 8,1 Manga Bleach; Rozdział 532, strona 3
Advertisement