FANDOM

Materializacja duszy Zanpakutō jest techniką Zanpakutō Kōgi Kuchiki, Muramasy.

Przegląd Edytuj

Muramasa jest w stanie przedrzeć się do wnętrza duszy Shinigami i wyciągnąć duszę jego Zanpakutō. Odbywa się to poprzez usunięcie stabilności energetycznej pomiędzy właścicielem a jego ostrzem. Miecz zostaje zmylony i pobudzane są w nim negatywne emocje, mające na celu ułatwienie całego procesu.[1] Zmaterializowane dusze żołnierzy niskiego poziomu mają nieregularne kształty i pozostają w formie cieni, z kolei te należące do silniejszych Shinigami odznaczają się własną osobowością, wyglądem oraz odpowiednią dla siebie mocą.[2] Początkowo żołnierz, który został rozdzielony ze swoim ostrzem, nie jest w stanie uwolnić nawet formy Shikai, jednak ten etap jest w stanie przezwyciężyć.[3][4] Bankai z kolei jest niemożliwe do momentu, aż dana dusza nie zostanie wyswobodzona spod kontroli Muramasy.[5]

Jedynym sposobem na wyswobodzenie duszy spod kontroli Muramasy jest pokonanie jej przez właściciela.[5] Jeśli zrobi to ktoś inny, zmaterializowane Zanpakutō zamienia się w zwykły miecz, niezdolny wrócić do swojego mistrza.[6] Ostatecznie Mayuri Kurotsuchi znajduje jednak metodę na przywrócenie ich mocy właścicielom.[1] Genryūsai Shigekuni Yamamoto porównuje tę zdolność do pasożytnictwa.[7] Jedyną możliwością na przezwyciężenie działania tej techniki jest doświadczenie jej wcześniej i rozpoznanie głosu Muramasy, co skutecznie pozwoli na przeciwstawienie się użytkownikowi.[8] Dodatkowo Muramasa jest w stanie wykorzystać tę umiejętność na sobie, aby zmaterializować się w zewnętrznym świecie i pomóc Kōdze.[2]

ZanpakutōSpiritManifestation234

Alternatywna metoda materializowania duszy Zanpakutō

  • Inne metody: Muramasa może materializować kilka dusz Zanpakutō naraz. Robi to poprzez uwolnienie fioletowej energii duchowej z oczu, której blask trafia do celu i wyciąga z niego jego ostrze.[2] Wykazał także zdolność do samodzielnego wyciągania takiej duszy poprzez stworzenie ciemnego otworu z Reiatsu w klatce piersiowej ofiary, a następnie wydobycia z niej nieuformowanej duszy, która po chwili przybiera konkretną formę, ostatecznie oddzielając się od właściciela. Skutkiem tego procesu może być natychmiastowy powrót przeciwnika z formy Bankai do Shikai, o ile taką technikę w danym momencie uwolnił. Co więcej, podczas pobytu w węwnętrznym świecie Shinigami, Muramasa może posłużyć się duchowymi niciami do wyciągnięcia duszy Zanpakutō z klatki piersiowej wroga. Po zakończonym procesie pojawia się postać zakryta ciemnym materiałym, który po chwili rozpada się i ukazuje ostrze przeciwnika. Użytkownik może wtedy kontynuować swoją manipulację nad mieczem. Tego typu metody są bardzo bolesne dla Shinigamiego.[9][10]

Chociaż zmaterializowane dusze Zanpakutō nadal żyją po śmierci swoich właściciela, popadają jednak w swego rodzaju szaleństwo z powodu pustki po mistrzu i utraty tożsamości. Mayuri Kurotsuchi objął grupę takich dusz nazwą Tōjū.[11]

Odniesienia Edytuj

  1. 1,0 1,1 Anime Bleach; Odcinek 257
  2. 2,0 2,1 2,2 Anime Bleach; Odcinek 250
  3. Anime Bleach; Odcinek 230
  4. Anime Bleach; Odcinek 235
  5. 5,0 5,1 Anime Bleach; Odcinek 236
  6. Anime Bleach; Odcinek 241
  7. Anime Bleach; Odcinek 247
  8. Anime Bleach; Odcinek 240
  9. Anime Bleach; Odcinek 233
  10. Anime Bleach; Odcinek 234
  11. Anime Bleach; Odcinek 256

Nawigacja Edytuj