GALERIA

Las Menosów (メノスの (もり) , Menosu no Mori) jest olbrzymią przestrzenią znajdującą się pod piaskami Hueco Mundo. Dla przeciętnych Hollowów stanowi schronienie przed potencjalnymi atakami silniejszych osobników czy Arrancarów.[1]

Przegląd[edytuj | edytuj kod]

Olbrzymie kolumny drzew Lasu Menosów na powierzchni przybierają formę niewielkich krzewów

Las Menosów stanowi olbrzymią, litą w srebrzystej skale przestrzeń przypominającą gigantyczną jaskinię. Pełen jest przypominających stalagnaty kwarcowych drzew; pojedyncze, drobne gałęzie widoczne są na powierzchni, ponad piaszczystą pokrywą. Sporadycznie można w nim odnaleźć przypominający mech porost oraz nieznane gatunki grzybów.[1]

Wewnątrz Lasu żyją nie tylko zwyczajne Hollowy, ale również Gilliany. Z rzadka pojawiają się tam Adjuchasy. Właśnie ze względu na to przestrzeń ta stanowi idealne schronienie dla słabszych gatunków - nie muszą obawiać się tu ataków ze strony co silniejszych Menosów czy Arrancarów. Mimo to, mieszkańcy Lasu Menosów wydają się w pełni podporządkowani płynącym z Las Noches poleceniom Sōsuke Aizena, a także grupie żyjących w jaskini na powierzchni Adjuchasów, takich jak Teres Holcan.[1]

Od kilkuset lat, na terenie Lasu żyje również Ashido Kanō - Shinigami, który jako jedyny ocalały ze swojej grupy usiłuje zmniejszyć ilość Hollowów u samego źródła, chcąc zapewnić w ten sposób bezpieczeństwo mieszkańcom Świata Ludzi.[2]

W trakcie Rebelii Zanpakutō, Muramasa kilkuktotnie zapuszczał się do Lasu Menosów w poszukiwaniu kolejnych Hollowów, z którymi się scalał.[3]

Występy w innych mediach[edytuj | edytuj kod]

W książce „Bleach: Spirits Are Forever With You”, Pícaro biorą pod uwagę udanie się do Lase Menosów. Grupa Arrancarów wydaje się wyjątkowo zainteresowana pogłoskami dotyczącymi żyjącego tam Ashido i są gotowe sprawdzić, czy jest tak silny, jak mówią plotki.[4]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Las Menosów, podobnie jak postać Ashido Kanō miały pierwotnie pojawić się w mandze, jednak autor nie mógł sobie na to pozwolić przez wzgląd na ograniczenia czasowe.[5]
  • Z ujawnionych na końcu 29. tomu szkiców wynika, że Tite Kubo planował nazwać Las Menosów Arbolada de al Menos (po hiszpańsku „Las Menosów”).[5]

Odniesienia[edytuj | edytuj kod]

  1. 1,0 1,1 1,2 Anime Bleach; Odcinek 147
  2. Anime Bleach; Odcinek 148
  3. Anime Bleach; Odcinek 238
  4. Książka Bleach: Spirits are Forever with You; Rozdział 3
  5. 5,0 5,1 Manga Bleach; Tom 29, szkice

Nawigacja[edytuj | edytuj kod]