Bleach Wiki
Advertisement
Bleach Wiki

Konsō ( (こん) (そう) , Pogrzeb Duszy) jest techniką wykorzystywaną przez Shinigami, która stanowi podstawę jednego z ich najważniejszych obowiązków - przeprowadzania dusz zmarłych ze Świata Ludzi do Soul Society.

Opis[]

Mianem Konsō określa się proces, za pośrednictwem którego Shinigami przeprowadzają dusze zmarłych do Soul Society. Polega on na przyłożeniu czubka rękojeści Zanpakutō do czoła Plusa. Jeśli technika została wykonana prawidłowo, na czole ducha pojawi się lśniący symbol, a on sam zacznie powoli zatapiać się w kałuży delikatnego, błękitnego światła, pozostawiając po sobie jedynie Piekielnego Motyla.[1][2] Jeżeli Shinigami ze zbyt dużą siłą przyciśnie rękojeść swojego miecza do czoła odsyłanej duszy, sprawi jej przy tym zbędny ból, który towarzyszyć jej będzie w trakcie całego przejścia.[3]

Konsō Reisai[]

Konsō Reisai ( (こん) (そう) (れい) (さい) , Ryty Pogrzebu Duszy) to wyjątkowa, tradycyjna ceremonia przeprowadzana dwanaście lat po tragicznej śmierci i pogrzebie Shinigami pełniących funkcję kapitanów Gotei 13. Polega ona na schwytaniu, a następnie eksterminacji Hollowa przed grobem poległego.[4]

Ponieważ Reishi składające się na ciała Shinigami dysponujących siłą odpowiadającą średniej kapitana Gotei 13 przesycone są zbyt gęstym Reiatsu, po śmierci denata, nie mogą one w sposób naturalny połączyć się z cząstkami Soul Society. Dotyczy to każdej osoby, której moc kwalifikuje go powyżej trzeciego poziomu Duchowej Skali ( (れい) () , Reii). Według nauk Akademii Shinō, przeprowadzenie Konsō Reisai ma przystosować Reishi poległego, aby ten mógł w spokoju rozłożyć się, pozwalając im tym samym na nowo scalić się z materią otaczającego je świata.[5]

W rzeczywistości, nie istnieje żaden znany sposób, aby pozbawić Reishi zbyt potężnych Shinigami ich ładunku, a co za tym idzie, ich ciała nie mogą stopić się z atmosferą Soul Society. Prawdziwym celem ceremonii jest odesłanie denata do Piekła.[6]

Jogimen Reibaku[]

Aby przeprowadzić Konsō Reisai, niezbędne jest pochwycenie Hollowa w Świecie Ludzi, a następnie doprowadzenie go do Soul Society, gdzie zostać ma poświęcony przed grobem poległego. Proces ujęcia ofiary określany jest mianem Jogimen Reibaku ( (じょ) () (めん) (れい) (ばく) , Wstępna Ceremonia Schwytania Zamaskowanego Ducha). Tradycyjnie zadanie to leży po stronie Shinigami piastujących stanowiska wicekapitanów Gotei 13.[7]

W innych mediach[]

MONKonsō

Ichigo przeprowadza Konsō w filmie „Bleach: Memories of Nobody”

W filmie Bleach: Memories of Nobody, Konsō zostaje przedstawione w minimalnie inny sposób niż w mandze i anime. Chociaż w kanonicznych mediach, po tym, jak Shinigami dotyka czoła Plusa rękojeścią swojego Zanpakutō, duch zatapia się w lśniącej błękitnym światłem przestrzeni pod nim, w tej wersji przybiera on postać kuli, która następnie ulatuje ku niebu.[8]

Odniesienia[]

  1. Manga Bleach; Rozdzial 1, strony 17-19
  2. Anime Bleach; Odcinek 1
  3. Manga Bleach; Rozdział -17, strona 14
  4. Bleach: New Breathes from Hell, strona 20
  8. Film Bleach: Memories of Nobody

Nawigacja[]

Advertisement