Bleach Wiki
Advertisement
Bleach Wiki
Ta strona lub sekcja wymaga uzupełnienia treści.
GALERIA

Kokutō ( (コク) 𠚥 (トー) , Kokutō) jest jednym z zamieszkujących Piekło Togabito. Pierwotnie pozujący na przyjaciela Ichigo, ostatecznie okazuje się stać za porwaniem Yuzu i zwabieniem do Kurosakiego do Piekła.[1]

Wygląd[]

Kokutō bez bandaży

Kokutō jest wysokim i szczupłym mężczyzną. Z wyglądu przypomina Ichigo, używającego Ostatecznej Getsugi Tenshō. Główną jego cechą jest to, że na twarzy nosi czarny bandaż, wystaje tylko lewe oko, które jest fioletowe (lawendowe) i część włosów. Skóra Kokutō jest jasna i posiada on białe włosy. Po zdjęciu bandaży jego prawa strona twarzy jest wypalona, tak jak całe prawe ramię z prawą częścią tułowia, a oko jest całkowicie białe. Jego strój przypomina strój Shinigami, lecz jest dostosowany do estetyki Togabito, czyli jest biały i podzielony pionowymi paskami. Nosi również grube, czarne rękawiczki i pasek tego samego koloru. Łańcuch znajduje się na nadgarstkach i szyi.[1]

Osobowość[]

Na pierwszy rzut oka wydaje się być przyjazny i ufny. Ratuje jedną z sióstr Kurosakiego przed zabraniem do Piekła i pomaga Ichigo walczyć z grupą Togabito Shurena. Proponuje także wejście do Piekła, by uratować Yuzu. Później jednak zdradza Ichigo "zabijając" Yuzu. Chciał, by Ichigo zmienił się w Vasto Lorde i zamierzał wykorzystać jego Cero do rozwalenia sieci wiążącej go z Piekłem, aby podbić świat żywych.[1]

Historia[]

Kokutō wyłania się ze swojego więzienia

W czasie, kiedy Kokutō nie był jeszcze Togabito, był człowiekiem i miał młodszą siostrę, która została zamordowana przez nieznanych sprawców. To skłoniło go do do pomszczenia śmierci siostry, mordując jej zabójców. Działanie to jednak skazało Kokutō na wieczne tułanie się w Piekle za karę.[1]

Kiedy Ichigo Kurosaki walczył z Ulquiorrą Ciferem w Las Noches, Kokutō był świadkiem walki i wyłonił się ze stosu czaszek. Potem zaczęły powstawać jego narządy wewnętrzne, zaczął krzyczeć z bólu.[1]

Fabuła[]

Bleach: Jigoku-hen[]

Wyposażenie[]

Miecz Kokutō

Zakrzywiony miecz: Kokutō dzierży czarny, zygzakowaty miecz. Okazał się niezwykle biegły w szermierce, jak pokazano gdy odbił energię Taikona lub z dużą łatwością przeciął Garogaia na pół. Potrafi także kontrolować miecz przy pomocy łańcucha, jak pokazano, gdy Taikon połknął miecz, co skłoniło Kokutō, by pociągnął broń razem z Togabito do lawy.[1]

Łańcuchy: Kokutō może ukazać swoje łańcuchy, którymi jest przywiązany do Piekła, i korzysta z nich do ataków (znajdują się one na lewym nadgarstku). Korzysta z tej broni jak z bicza. Ponadto, jeden z łańcuchów jest przyczepiony do miecza i prawej dłoni, co pozwoliło mu używać ich jako broni dystansowej. Łańcuchy też mają rolę obrony, gdy Uryū i Renji zaatakowali go, niewidzialne łańcuchy odbiły ataki.[1]

Moce i umiejętności[]

Mistrz walki mieczem: Kokutō wykazał się w swoich walkach niezwykłą biegłość w posługiwaniu się mieczem, jak pokazał podczas walki z Taikonem, gdzie odbił jego strumień energii oraz kiedy przeciął z dużą łatwością wpół Garogaia. Jego umiejętności pozwoliły mu nabrać Taikona, Gunjō i Garogaia oraz walczyć z Ichigo, który był w Bankai, jedną ręką.[1]

Zwiększona siła: Kokutō wykazał się ogromną siłą, jak pokazał, kiedy wziął Ichigo, który był w Bankai, jedną ręką i zyskiwał nad nim stosunkowo łatwo przewagę. Kokutō jest w stanie zatrzymać jedną ręką Tensę Zangetsu z Getsugą Tenshō na ostrzu.[1]

Zwiększona szybkość: Kokutō jest w stanie poruszać się z bardzo dużą szybkością i jest w stanie odeprzeć połączone ataki Gunjō i Shurena jednocześnie, trzymając przy tym Karin. Korzysta z tej prędkości, by poprzecinać przyjaciół Ichigo, którzy przyszli mu pomóc.[1]

Zwiększona wytrzymałość: Kokutō ma wysoki poziom wytrzymałości, jako jeden z Togabito. Mimo że został przebity kilka razy przez liczne macki, mógł dalej swobodnie walczyć. Po uderzeniu ognistym atakiem Shurena, wyszedł bez szwanku. Kiedy Ichigo jest w formie pancerza z czaszek i używa specjalnej Getsugi Tenshō, Kokutō przeżył mając tylko ranę ciętą na klatce piersiowej.[1]

Tarcza energetyczna

Tarcza energetyczna: Kokutō może się zagłębić w niebieską energię, która jest wystarczająco silna, aby Togabito mógł przeżyć atak Cero Ichigo w formie Vasto Lorde.[1]

Przenikliwy intelekt: Kokutō jest bardzo przebiegły. Był w stanie zmanipulować i oszukać Ichigo, który przypuszczał, że Kokutō jest życzliwy i może walczyć ramię w ramię. Spostrzegł również, że kluczem do ucieczki z Piekła jest zniszczenie łańcuchów, przez które Togabito są przywiązani do Piekła, i że pełna transformacja w Hollowa była wystarczająca, aby tego dokonać.[1]

Występy w innych mediach[]

Bleach: Soul Resurrección[]

Kokutō pojawia się w Bleach: Soul Resurrección, gdzie wykorzystuje swój miecz i łańcuchy. Pokazano go bez czarnego bandaża na głowie. Choć nie ma żadnej roli w fabule, Kokutō pojawia się jako boss w 3. misji w trybie Mission. Misja 5. to solowa walka z nim, w misji 21. gracz mierzy się z Kokutō jako Ichigo w formie pancerza z czaszek, a 28. gracz gra jako Kokutō i walczy ze wszystkimi bossami z poprzednich misji.

Bleach: Brave Souls[]

Kokutō
BBS Karta Kokuto.png Szczegóły Statystyki
Atrybut
BBS Atrybut Defense.png
5☆ 6☆
BBS Stamina Icon.png 784 BBS Stamina Icon.png 1030
Przynależność:
BBS Ikona przynależności Brak przynależności.png Brak przynależności
BBS Attack Icon.png 484 BBS Attack Icon.png 645
BBS Defence Icon.png 261 BBS Defence Icon.png 352
Zabójca:
BBS Ikona przynależności Shinigami.png Shinigami
BBS Focus Icon.png 280 BBS Focus Icon.png 340
BBS Spiritual Pressure Icon.png 612 BBS Spiritual Pressure Icon.png 745
Cytat

Szlag mnie trafia kiedy patrzę,
jak robicie co wam się żywnie podoba.

I guess I just don't like watching you people have your way.

俺は
テメェらが好き放題してるのを
見るのが嫌なんでな
(Ore wa temeera ga suki-hōdai shi teru no o miru no ga iyanande na.)

Opis
Atak specjalny
Mark of the Sinner (咎人の証, Togabito no Akashi; po japońsku i angielsku „Znamię Grzesznika”): Salwa gwałtownych cięć powoduje rozległe obrażenia i wywołuje Paraliż.
Cecha
Czas przeładowania silnego ataku -12%

Odniesienia[]

Nawigacja[]

Advertisement