Bleach Wiki
Advertisement
Bleach Wiki
GALERIA

Jirōbō Ikkanzaka ( (いっ) (かん) (ざか) () (ろう) (ぼう) , Ikkanzaka Jirōbō) jest młodszym bratem Jidanbō Ikkanzaki oraz byłym żołnierzem czwartej rangi w szeregach 7. Oddziału. Był znany jako Kamaitachi (鎌鼬).[2]

Wygląd[]

Jirōbō jest wielkim mężczyzną, ma czarne włosy, po swojej prawej stronie ma wycięty bezwłosy obszar w kształcie linii. Ma małe oczy i bardzo duże usta, co sprawia, że jego twarz ma tępy wygląd. Jest dość krępy. Na szyi ma zawieszone brązowe korale, poza tym nosi standardowy strój Shinigami.

Osobowość[]

Jirōbō jest bardzo dumnym człowiekiem, cały czas podczas jego walki z Ishidą mówi po prostu o tym, że powinien się poddać, ponieważ jest on największym ekspertem od pocisków. Jest też bardzo tchórzliwy. Próbował wziąć Orihime na zakładniczkę, gdy zdał sobie sprawę, że nie wygra z Ishidą.

Fabuła[]

Soul Society[]

Gdy Uryū Ishida i Orihime Inoue ukrywają się na dachu budynku, Jirōbō atakuje z zaskoczenia Orihime, jednak Ishida ratuje ją.[3] Po tym ataku Ikkanzaka daje swoim przeciwnikom 10 sekund na ucieczkę i zaczyna odliczać, a gdy dochodzi ponad liczbę 10, Jirōbō atakuje Orihime po raz drugi. Dziewczyna próbuje odeprzeć atak Tsubakim, lecz Jirōbō rani Tsubakiego i twierdzi, że nigdy wcześniej nie widział takiej techniki i, że nie podziałała ona, ponieważ Orihime nie atakowała z prawdziwą żądzą zabicia. Później został on zaatakowany przez Ishidę, dziwiąc się, że ma do czynienia z kobietą z nieznanymi dotąd mu zdolnościami i Quincy. Po tym uwalnia swój Zanapakutō, przedstawia się i podaje swój przydomek - Kamaitachi, co oznaczało, że był on ekspertem od broni powietrznej, i że Ishida nie ma z nim szans. Po tej wypowiedzi Zanpakutō Jirōbō zostaje zniszczony, a on sam ranny.[4] Zamierza wziąć Orihime za zakładnika, a Ishida mówi mu, że jest on tchórzem skoro chce posunąć się do tak tchórzliwego czynu. Poprzez trafienie w odpowiednie punkty przez Ishidę na ciele Jirōbō, zostaje on pozbawiony mocy Shinigami i staje się zwykłą duszą.[5]

Moce i umiejętności[]

Shunpo: Mimo dużych rozmiarów, Jirōbō mógł poruszać się dość szybko, by zaskoczyć Orihime.[6]

Zanpakuō[]

Tsunzakigarasu (劈烏, Przeszywający Kruk): Zanpakutō Jirōbō wygląda jak nieco większa niż normalnie katana, z pomarańczową rękojeścią i tsubą w kształcie cyfry 8.

  • Shikai: Komendą uwalniającą jego Zanpakutō jest Zatrzepocz skrzydłami (羽搏きなさい, habatakinasai).
Specjalne zdolności Shikai: Shikai składa się z niezliczonych latających ostrzy, którymi może on sterować za pomocą telekinezy. Ostrza poruszają się z niesamowitą prędkością. Mogą one zostać łatwo zniszczone, łatwo jest ich też uniknąć za pomocą Shunpo lub innych technik poruszania się.[2]
Odnowa ostrzy: Jeśli ostrza zostają zniszczone, Jirōbō może wezwać ich więcej. Ta umiejętność może zostać wstrzymana, jeśli przeciwnik jest wystarczająco szybki, aby zranić rękę Jirōbō.[7]

Odniesienia[]

  1. 1,0 1,1 1,2 Bleach Official Character Book Souls, strona 118
  2. 2,0 2,1 Manga Bleach; Rozdział 91, strona 20
  6. Manga Bleach; Rozdział 89, strony 21

Nawigacja[]

Advertisement