FANDOM

Taaaki zalążek.

Ta postać pochodzi z nowelki "Bleach: Can't Fear Your Own World" autorstwa Tite Kubo i Ryōgo Narity. Informacje zawarte poniżej mogą pochodzić z niekanonicznych źródeł

Ikomikidomoe (已己巳己巴, Herb Zbieżności) jest dziedzicznym Zanpakutō wykutym przez Ōetsu Nimaiyę[1] z prastarego Hollowa.[2] Przez wzgląd na swoją niezwykłą naturę, miecz może być dzierżony wyłącznie przez potężne istoty łączące w sobie więcej niż jedną rasę, jak Ichigo Kurosaki lub Hikone Ubuginu.[3]

Wygląd Edytuj

Osobowość Edytuj

Historia Edytuj

W odległych czasach, gdy Soul Society nie posiadało jeszcze swojej obecnej formy, pewien Adjuchas, który w przyszłości stać się miał Ikomikidomoe, żył i polował na terenie pustyni Hueco Mundo. Pożerając swoich braci i siostry, Hollow rósł w siłę i ewoluował, osiągając ostatecznie wystarczający poziom, aby zyskać szacunek samego Baraggana Louisenbairna - w wyrazie wzajemnego respektu, zgodzili się oni, aby nigdy nie nastawać na siebie nawzajem.[4]

W pewnym momencie, kiedy powodowany swoim niezaspokojonym głodem Adjuchas podnosi rękę na Soul Society, na jego drodze staje młody Genryūsai Shigekuni Yamamoto. Ostatecznie, gdy Hollowówi udaje się pokonać mężczyznę, obiera on za cel Króla Dusz. Dopiero wtedy Ichibe'e Hyōsube unieszkodliwia bestię, odbierając jej imię przy pomocy swojego Zanpakutō, Ichimonji. Ponieważ Hollow pochłonął zbyt wiele istnień, aby ktokolwiek mógł oczyścić jego duszę, Ōetsu Nimaiya przekuwa go do postaci miecza, któremu Mnich z pomocą Shirafude Ichimonji nadaje imię Ikomikidomoe.[4]

Niesamowite Zanpakutō zostaje zapieczętowane na terenie Hōōdenu, gdzie spoczywa do momentu, w którym w trakcie najazdu Wandenreich na Pałac Króla Dusz, korzystając z chaosu wojny, kradnie go Tokinada Tsunayashiro.[1][5]

Fabuła Edytuj

Rozległa moc duchowa:

Nieskończony potencjał ewolucyjny: W sposób podobny, jak późniejszy Noveno Espada, Aaroniero Arruruerie, który był w stanie przejmować umiejętności pożartych Hollowów, Ikomikidomoe gromadził w sobie Reiatsu swoich ofiar. Pomimo, iż pozostawał Adjuchasem, Ikomikidomoe zyskał w ten sposób moc na tyle wielką, aby zyskać uznanie jednego z pierwszych Vasto Lorde i króla Hueco Mundo, Baraggana Louisenbairna.[4]

Descorrer (解空 (デスコレール) , desukorēru; po hiszpańsku "Rozsunięcie", a japońsku "Odwiązanie Pustki"): Ikomikidomoe jest w stanie bez trudu otworzyć stabilną Gargantę, którą użytkownik może poruszać się między Hueco Mundo a innymi światami. Hollow jest w stanie używać tej umiejętności zarówno na polecenie właściciela miecza, jak i samowolnie, w momencie, kiedy uzna, iż życie szermierza jest w niebezpieczeństwie.[6]

Zanpakutō Edytuj

CFYOW Hikone trzyma Ikomikidomoe

Zapieczętowany Ikomikidomoe dzierżony przez Hikone

Przez wzgląd na swoją niezwykłą naturę, przeciwieństwie do większości Zanpakutō, Ikomikidomoe posiada przynajmniej trzy komendy uwalniające. Każda z nich wzbogaca miecz o inny rodzaj mocy. Dodatkowo, ponieważ duszą zapieczętowaną wewnątrz Zanpakutō jest Hollow, miecz dysponuje technikami z pocztu tych stosowanych przez Hollowy.

  • Krąż wokół gwiazd (星を巡れ, hoshi wo megure):[7] Po wypowiedzeniu komendy, ostrze miecza przybiera postać poruszającego się niezależnie ramienia Hollowa, które bezlitośnie miażdży przeciwników. Choć prosta w założeniach, umiejętność ta posiada wystarczający potencjał bojowy, aby jej użytkownik był w stanie stanąć dzięki niej naprzeciw powstałych z Vasto Lorde Arrancarów.[8]
  • Odeślij go/ją w zaświaty (葬送り記せ, okuri shiruse): Wraz z wypowiedzeniem komendy, właściciel Zanpakutō na krótką chwilę otoczony zostaje przez rozszalałe huragany jasnego i ciemnego Reiatsu, natomiast sam miecz przybiera postać gigantycznego, wzrostem dorównującego Hooleerowi lub uwolnionemu Cero Espadzie, Yammy'emu Llargo Hollowa o gęstej, przytłaczającej, typowej dla Vasto Lorde aurze.[8]
  • Wykluj się i sczeźnij (孵り亡べ, kaeri horobe): Wydobywając z siebie salwę wściekle wirującego Reiatsu, Ikomikidomoe przybiera formę humanoidalnego Hollowa wielkości niedużego domu. Choć z wyglądu przypomina Adjuchasa, jego aura wydaje się wykraczać wysoko ponad tą, którą dysponują Menosy poziomu Vasto Lorde.[9]
  • Podmuchy Reiatsu: W tej formie, Ikomikidomoe jest w stanie tworzyć wyjątkowo silne eksplozje Reiatsu. Początkowo ładowane w podobny sposób jak Cero, są one w stanie wywołać olbrzymie zniszczenia dookoła i poważnie zranić Arrancarów poziomu Espady w formie Resurrección.[9]

Występy w innych mediach Edytuj

Odniesienia Edytuj

  1. 1,0 1,1 Nowelka Bleach: Can't Fear Your Own World; Prolog 1
  2. Nowelka Bleach: Can't Fear Your Own World; Rozdział 20
  4. 4,0 4,1 4,2 Nowelka Bleach: Can't Fear Your Own World; Rozdział 21
  5. Nowelka Bleach; Can't Fear Your Own World; Rozdział 18
  7. Nowelka Bleach: Can't Fear Your Own World, Rozdział 3.
  8. 8,0 8,1 Nowelka Bleach: Can't Fear Your Own World; Rozdział 11.
  9. 9,0 9,1 Nowelka Bleach: Can't Fear Your Own World, Rozdział 20.

Nawigacja Edytuj