Bleach Wiki
Advertisement

The Hollows zijn de vijanden die verschijnen sinds het eerste hoofdstuk van de manga.

Inhoudsopgave[]

Menos Veel Hollows zijn eenvoudig getransformeerde menselijke zielen die Menos worden genoemd (Spaans voor minder of zwakker).

En ze verdelen zich in

  • Gillian
  • Adjuchas
  • Vasto Gross

lijst Hier is een lijst met alle beroemdste Hollows die in de serie zijn gezien:

Fishbone is de holte die de Kurosaki-familie aanviel aan het begin van de serie. Hij wordt gezuiverd door Ichigo als hij shinigami is geworden.

  • Acidwire - ingesproken door Yuji Ueda (in het Japans), Liam O'Brien (in het Engels)

Acidwire is de slangvormige holte gevormd door Orihime's broer Sora. Na ontvangst van het masker verliest hij persoonlijkheid en rede, het bovenlichaam blijft menselijk terwijl het onderste de vorm aanneemt van een slang en het vermogen heeft om zuur te spugen. Hij wordt gezuiverd door Ichigo.

  • Shrieker - ingesproken door Hisao Egawa (in het Japans), John DeMita (in het Engels)

Shrieker is de holle pipisterllo / kikker die Yasutora Sado aanvalt nadat de ziel van een dood kind een papegaai binnengaat. Shrieker kan vliegen en kleine wezens besturen die hij beschrijft als zijn artillerie. Door zijn tong te laten trillen alsof het een stemvork is, exploderen alle kleine wezens. Tijdens zijn leven was hij een seriemoordenaar en doodde hij het hele gezin van het kind, waardoor hij de valse hoop gaf dat hij zijn moeder weer zou ontmoeten als hij aan hem zou ontsnappen. De beloning voor het doden van hem is 5000 kan, hij werd naar de hel gestuurd.

  • Bolvormig G -

Bulbous G, zoals de naam al doet vermoeden, is erg groot en lijkt qua vorm op een beschermleeuw. Bulbous G wordt gewonnen door Sado wanneer hij Karin Kurosaki probeert te beschermen.

  • Numb Chandelier - ingesproken door Barbara Goodson (in het Engels)

Numb Chandelier is een holle vrouw met de gelijkenis van een octopus, die niet van vechten houdt en er de voorkeur aan geeft haar tegenstanders te laten vechten, omdat ze iedereen kan beheersen die wordt geraakt door een substantie die ze uit de mond gooit. Het kan ook raketten afvuren. Numb Chandelier wordt verslagen door Orihime Inoue nadat haar latente krachten ontwaken om Tatsuki Arisawa te beschermen.

  • Metastacia - ingesproken door: Hōchū Ōtsuka (in het Japans)

Metastacia is de experimentele holte die Sōsuke Aizen gebruikte jaren voordat het vertelde verhaal begon. Hij heeft het vermogen om zanpakuto te vernietigen en wanneer een shinigami wordt ingenomen door zijn tentakels, is hij bezeten, er is geen omgekeerd proces. Hij wordt verslagen door Kaien Shiba die, nadat hij bezit heeft genomen, in staat zal zijn om zelfmoord te plegen door de dood van zijn vrouw te wreken, verzonken voor hem. Later wordt hij opgenomen door Aaroniero Arleri.

  • Pesshe Gatiishe -

Pesshe is een hol met menselijke trekken die in vermomming lijkt op een insect met grote kaken. Hij draagt ​​een blinddoek die één oog bedekt. Hij reist met zijn adoptiebroers, Dondo Chakker en Nel Tu, en hun huisdier, Bawabawa. Hij besluit dat de naam van de groep de Brothers of the Great Desert is. Hij zal Nel volgen als hij besluit Ichigo en zijn metgezellen te helpen

Pesshe beoordeelt mensen op uiterlijk en gelooft dat Uryu het zwakste lid van de groep is en Chad de sterkste.

Gebruik zijn speeksel om vijandelijke wapens onbruikbaar te maken.

  • Dondo Chakka -

Dondo is een grote holte met een tikimasker en samengestelde ogen. Hij spreekt op de toon van een yakuza. Hij reist met zijn geadopteerde broers, Pesshe en Nel Tu, en hun huisdier, Bawabawa. Hij wil dat "de drie broers" de naam van de groep is. Haar masker is erg resistent en Uryu verwondt zijn hand als hij erop probeert te slaan.

  • Bawabawa -

Bawabawa is een gigantische zandworm die erg doet denken aan de aanwezigen in de duinverhalen. Hij is het dier van de groep en draagt ​​Pesshe, Dondo Chakker en Nel. Bawabawa kan niet overleven buiten het zand en volgt zijn vrienden naar Las Noches.

  • Lunuganga -

Lunuganga is een gigantische holte gemaakt van zand die lijkt op een zandkasteel. Hij is de bewaker van het witte zand. Omdat hij van zand is gemaakt, is hij immuun voor fysieke aanvallen en kan hij het zand om hem heen beheersen. Maar juist omdat het van zand is gemaakt, heeft het een zwak punt met het water en wordt het gemakkelijk verslagen door Rukia Kuchiki.

Nieuwsgierigheid Vaak hebben de holtes gemeenschappelijke kenmerken: velen van hen (zelfs onder de espadas) bezitten in de verschillende transformaties van de tentakels en velen spugen zuur of speeksel.

Gerelateerde items

Advertisement